Fizika u nižim razredima hrvatskih gimnazija početkom XX. stoljeća - nastavne cjeline elektricitet i magnetizam

Bulovec, Neva (2011) Fizika u nižim razredima hrvatskih gimnazija početkom XX. stoljeća - nastavne cjeline elektricitet i magnetizam. Diploma thesis, Faculty of Science > Department of Physics.

[img] PDF
Restricted to Registered users only
Language: Croatian

Download (4MB)

Abstract

U ovom je diplomskom radu detaljno prikazan i analiziran pristup obradi nastavnih tema vezanih uz elektricitet i magnetizam, u sklopu programa za niže razrede gimnazija na prelasku s 19. na 20. stoljeće. Analiza je provedena na temelju tadašnjih nastavnih planova i programa te tri udžbenika: 1. F. J. Smetana (1854), Počela siloslovlja ili fizike za niže gimnazije, Beč, (s češkog preveo Josip Torbar); 2. Antun Wassmuth (1895), Fizika za niže razrede srednjih škola, Zagreb, Sveučilišna knjižara Fr. Suppan, (s njemačkog preveo Ivan Stožir) ; 3. Oton Kučera (1899), Počela fizike na osnovu iskustva i pokusa, Zagreb, Sveučilišna knjižara Fr. Suppan. Udžbenici Fizika za niže razrede srednjih škola, Antuna Wassmutha i Počela fizike na osnovu iskustva i pokusa, Otona Kučere u to su vrijeme bili u praktičnoj upotrebi, dok je udžbenik Počela siloslovlja ili fizike za niže gimnazije, F. J. Smetane prvi udžbenik fizike za niže razrede gimnazije preveden na hrvatski jezik. Budući da se radi o istom uzrastu učenika, kroz usporedbu sa suvremenim nastavnim planom i programom za osmi razred osnovne škole i analizom jednog od odobrenih udžbenika fizike, ovaj diplomski rad može poslužiti i kao uvid u povijesni razvoj metodičkog pristupa obradi navedenih nastavnih cjelina, ali i nastavi fizike uopće. Pored obrazovnog aspekta, nastavne cjeline elektricitet i magnetizam posebno su zanimljive i zbog neraskidive veze s praktičnom primjenom u svakodnevnom životu. Usporedno s napretkom znanja o fizikalnim pojavama pa tako i električnim i magnetskim, napredovala je i njihova tehnološka primjena. Budući je svrha obrazovanja opremiti mlade nužnim znanjima i vještinama za snalaženje u svijetu, zanimljivo je obratiti pozornost i na način podučavanja mladih u svrhu boljeg iskorištenja napretka znanosti i tehnologije. Pristup obradi nastavnih cjelina iz elektriciteta i magnetizma razvijao se više-manje usporedno s razvojem tehnoloških primjena znanja o tim pojavama.

Item Type: Thesis (Diploma thesis)
Keywords: nastava fizike * povijest nastave fizike
Supervisor: Vukelja, Tihomir
Date: 2 February 2011
Number of Pages: 61
Subjects: NATURAL SCIENCES > Physics
Divisions: Faculty of Science > Department of Physics
Depositing User: Gordana Stubičan Ladešić
Date Deposited: 04 Jan 2014 17:31
Last Modified: 28 Mar 2014 19:57
URI: http://digre.pmf.unizg.hr/id/eprint/135

Actions (login required)

View Item View Item

Nema podataka za dohvacanje citata