Učeničke konceptualne poteškoće u hidrostatici

Basar, Daniela (2014) Učeničke konceptualne poteškoće u hidrostatici. Diploma thesis, Faculty of Science > Department of Physics.

[img]
Preview
PDF
Language: Croatian

Download (1MB) | Preview

Abstract

Osnovni cilj nastave je obrazovanje i odgoj učenika, no realizacija tog cilja nije jednostavan posao. Uz želju za poboljšanjem nastave u osnovnoškolskom, srednjoškolskom i visokoškolskom sustavu obrazovanja, potrebna su mnogobrojna istraživanja, pa tako i u nastavi fizike. Cilj je ovog diplomskog rada pomoću istraživanja dati pregled studentskih i učeničkih poteškoća u hidrostatici. Kroz povijest razlikujemo dvije strukture nastave fizike, a to su tradicionalna i suvremena nastava. Tradicionalna nastava fizike temelji se na predavanju nastavnika i obično ne daje dobre rezultate te je u učionicama i predavaonicama sve više zamjenjuje interaktivan oblik nastave, odnosno suvremena nastava. To je oblik nastave koji promiče aktivno učenje kroz međusobnu interakciju nastavnika i učenika, te interakciju između učenika međusobno. Kako bi obrazovanje bilo što kvalitetnije, vrši se sve više istraživanja koja proučavaju učeničke poteškoće u određenim područjima fizike. U drugom poglavlju diplomskog rada opisano je istraživanje koje je provela Physics Education Group s University of Washington u SAD-u. Nakon detaljnog istraživanja poteškoća u hidrostatici i obrade rezultata, istraživači su opisali kako pomoću dobivenih rezultata razviti nastavne strategije za poučavanje hidrostatike za različite studentske populacije. Razvijena su tri tipa nastavnih materijala. U trećem poglavlju opisano je istraživanje koje je provedeno na učenicima drugog razreda gimnazije u Zagrebu, te na studentima Prirodoslovno matematičkog fakulteta u Zagrebu. Opisana su pitanja koja su korištena za ispitivanje njihova znanja iz hidrostatike. U četvrtom poglavlju obrađeni su učenički i studentski odgovori: navedeni su neki najčešći pogrešni odgovori, te je objašnjeno koje konceptualne poteškoće imaju učenici i studenti. U posljednjem poglavlju objašnjeno je kada se predaje hidrostatika u školama. Priložena je priprema za nastavni sat na temu uzgona koji je održan učenicima koji su sudjelovali u istraživanju. U ovom poglavlju opisala sam i iskustva koja sam stekla u školi, te problemi s kojima sam se susrela tijekom nastavnog sata. Za kraj, dala sam svoj zaključak o podučavanju fizike, temeljen na istraživanju.

Item Type: Thesis (Diploma thesis)
Keywords: nastava fizike, konceptualne poteškoće u hidrostatici
Supervisor: Planinić, Maja
Date: 17 July 2014
Number of Pages: 75
Subjects: NATURAL SCIENCES > Physics
Divisions: Faculty of Science > Department of Physics
Depositing User: Gordana Stubičan Ladešić
Date Deposited: 29 Aug 2014 15:06
Last Modified: 06 Sep 2016 15:56
URI: http://digre.pmf.unizg.hr/id/eprint/2563

Actions (login required)

View Item View Item

Nema podataka za dohvacanje citata