Implementacija konceptualnog teksta iz valova

Prugovečki, Karmen (2010) Implementacija konceptualnog teksta iz valova. Diploma thesis, Faculty of Science > Department of Physics.

[img] PDF
Restricted to Registered users only
Language: Croatian

Download (1MB)

Abstract

Evolucijski je razvoj čovjeku omogućio da se na ljestvici živih bića na Zemlji intelektualno izdigne na najvišu točku. Čovjek živi s prirodom, a njegova ga znatiželja i intelekt vode u objašnjenju događaja i pojava u prirodi što pak rezultira napretkom ljudske zajednice i društva. No kroz povijest se pokazalo da ljudi često ne mogu dati pravi odgovor na takve pojave, pa su tako njihova objašnjenja pogrešna ili čak nadnaravne prirode. Tako se mitovi i legende i danas čitaju i prepričavaju (tko još nije čuo za Iliju gromovnika), ali ih se i znanstveno tumači. Nerijetko su pak takva “narodna razmišljanja” čak i teme književnih djela. Tako primjerice Dinko Šimunović u svojoj “Dugi” opisuje nesreću djevojčice izazvanu neznanjem i mistifikacijom znanstveno lako objašnjive pojave nastanka duge uslijed loma svjetlosti. Neka od takvih razmišljanja toliko su se duboko usadila u svijesti običnog čovjeka da su i danas, uz razvoj moderne znanosti, i dalje čvrsto prisutna. Ljudi se dive napretku medicinske znanosti, ali i dalje posežu za alternativom, intriganantan im je projekt iz Cerna i potraga za Higgsovim bozonom, ali se boje “propasti svijeta”. Nerijetko se čini da se ljudi u svom neznanju zapravo boje znanosti kao što se poneki boje i Boga. U sustavu odgoja i obrazovanja nastoji se mlade naraštaje obučiti i pripremiti za samostalan rad u današnjem modernom društvu. Dostupnost informacija danas je veća no ikad, no usprkos tome događa se da iz školskih klupa izlaze nezainteresirani, mladi ljudi koji ne nose operativno znanje i izgrađene koncepte te nemaju razvijeno kritičko mišljenje i stavove, pa su kao takvi čak i teret današnjeg društva. Moderna znanost nadilazi ovakva razmišljanja, no u tumačenju i usvajanju znanstvenih principa i koncepata pojavljuje se nešto što ometa njenu implementaciju u svakodnevnici, a to su predkoncepti. Koliko su i oni tvrdokorni, pokazuje se već dugo, no upravo njihovo prepoznavanje i isticanje vodi k smanjenju njihovog utjecaja na usvajanje novih znanja i koncepata. Ovim se diplomskim radom nastoje prepoznati neki od takvih predkoncepata u području razumijevanja fizike valova, a u svrhu modeliranja novih ili mijenjanja starih načela poučavanja ovog sadržaja.

Item Type: Thesis (Diploma thesis)
Keywords: metodika nastave fizike ; konceptualni testovi ;* STEM Concept Inventories ; Peer Instruction ; The Wave Concept Inventory (WCI)
Supervisor: Planinić, Mirko
Date: 18 March 2010
Number of Pages: 47
Subjects: NATURAL SCIENCES > Physics
Divisions: Faculty of Science > Department of Physics
Depositing User: Gordana Stubičan Ladešić
Date Deposited: 02 Apr 2014 19:54
Last Modified: 19 Oct 2015 11:48
URI: http://digre.pmf.unizg.hr/id/eprint/770

Actions (login required)

View Item View Item

Nema podataka za dohvacanje citata