Osnovni fizikalni pojmovi u postobrazovnoj dobi

Ranec, Lea (2009) Osnovni fizikalni pojmovi u postobrazovnoj dobi. Diploma thesis, Faculty of Science > Department of Physics.

[img] PDF
Restricted to Registered users only
Language: Croatian

Download (701kB)

Abstract

Popularne krilatice hrvatskih političara i osoba zaduženih za edukaciju stanovništva poput „Hrvatska treba biti zemlja znanja“, te napora vezanih za promjene (reforme) u sustavu školstva, ne bi smjele biti dobno diskriminirajuće, iako se može dobiti takav dojam slušajući izjave odgovornih ljudi i čitajući članke u dostupnim medijima. U prvi plan se stavljaju, i veliki je naglasak na reformama vezanim za promjene (i poboljšanja) u osnovnoškolskom, srednjoškolskom te fakultetskom obrazovanju, dok je obrazovanje odraslih osoba, čini se, postrance. Žalosna je činjenica, koja je isplivala na vidjelo nakon zadnjeg popisa stanovništva 2001., da u Hrvatskoj 19,5% osoba starijih od 15 godina nema zavšenu osnovnu školu od čega je 3% osoba bez škole. Cilj odgovornih osoba zaduženih za ovu problematiku je smanjiti taj postotak i pružiti priliku osobama koje žele učiti. No s druge strane treba pružiti priliku za usavršavanje i nadogradnju znanja i onim osobama koje imaju završenu srednju ili višu školu, a žele se dalje obrazovati. A o tome se baš puno i ne govori. Iz svega toga proizlazi potreba za cijeloživotnim učenjem, iako iz razgovora sa ljudima ta ideja odnosno potreba, nije još dovoljno prihvaćena. Dobiva se dojam da većina osoba samo čeka kad će moći u mirovinu. Na dodatnu edukaciju odlučuju se one osobe koje su iz nekog razloga prisiljene bilo da bi zadržale postojeći posao ili imale mogućnost potrage novog posla. Bilo bi puno lakše kad bi nam to postala životna navika ili „nešto što se podrazumijeva samo po sebi“. No prije same edukacije trebalo bi vidjeti kako stojimo sa postojećim znanjima i koliko ona mogu, uz bogato životno iskustvo, pomoći i/ili odmoći u daljnjem učenju. Ovaj rad će probati pokazati baš to. Dobna skupina koja je odabrana kao ciljana skupina su osobe starije od 50 godine iz razloga što će one za desetak godina imati 60 i više godina i još će, uglavnom većina, biti u radnom odnosu. Ako se vratimo na UN-ovu klasifikaciju s početka ovog uvoda znači da će te osobe biti u skupini koja određuje ostarjelost stanovništva.

Item Type: Thesis (Diploma thesis)
Keywords: konceptualno znanje, konstruktivizam, nastava fizike, postobrazovna dob
Supervisor: Androić, Darko
Date: 14 May 2009
Number of Pages: 37
Subjects: NATURAL SCIENCES > Physics
Divisions: Faculty of Science > Department of Physics
Depositing User: Gordana Stubičan Ladešić
Date Deposited: 02 Apr 2014 20:01
Last Modified: 20 Oct 2015 12:15
URI: http://digre.pmf.unizg.hr/id/eprint/771

Actions (login required)

View Item View Item

Nema podataka za dohvacanje citata