Uloga brzih testova u nastavnom procesu

Rutar, Ana (2007) Uloga brzih testova u nastavnom procesu. Diploma thesis, Faculty of Science > Department of Physics.

[img] PDF
Restricted to Registered users only
Language: Croatian

Download (1MB) | Request a copy

Abstract

Gledajući organizaciju nastavnog procesa poučavanja fizike, uočavamo da se bitne promijene nisu dogodile godinama. Zašto i bi, kada je cijeli proces služio dobro i kao takav ispunjavao osnovne uvjete poučavanja. U 21. stoljeću, u vremenu kada se naše društvo, gospodarstvo i ekonomija, znanost i medicina, mijenjaju zbog nevjerojatnih tehničkih mogućnosti, za očekivati je da se isto mora dogoditi i sa školstvom. Nastava se mora mijenjati, razvijati upotrebljavajući blagodati tehnološkog napretka. U razvijenim zemljama o ovome više nema diskusije i smatra se već usvojenim stanjem. No, kod zemalja u razvoju, ovakve promijene su teške i spore. Financijska moć neke zemlje utjecat će na sve aspekte pa tako i na školstvo. Moderna tehnologija zahtjeva velika financijska sredstva. No, analizom kroz ovaj rad, objasniti ću da čak ni to ne smije biti izgovor za napredak poučavanja. O čemu se radi? U nastavnom procesu postoji slaba karika. Profesori predaju i vode nastavu čitave godine. Učenici tu nastavu prate. Na kraju procesa poučavanja dolazi vrednovanje naučenog znanja. Godinama je glavni prioritet poučavanja bio kako kvalitetnije ispredavati, koje metode upotrijebiti, na koji način objasniti fIzikaine pojave. No ne postoji mehanizam koji bi profesoru dali informaciju da li su njegove metode bile korisne, da li su njegov način predavanja i pristup nastavi urodili ispravnim konceptuainim i činjeničnim znanjem fIzike. Nema informacije da li smo uspješno proveli zadaću koja nam je dana kao profesorima, da li smo učenike zbilja nešto naučili. Većina testova koja se vrednuje ocjenom nije pravi prikaz nečijeg znanja ili neznanja. Razlog su različiti faktori: trema od testa, krivo koncipirani test, ispitivanje samo određenog uskog dijela gradiva, mogućnost prepisivanja testa... Što god bio razlog, činjenica je da vrednovanje dolazi kao zadnji djelić u nizu. O načinu razmišljanja i možda čak predkoncepcijama naših učenika, mi u toku nastave nemamo pojma. Tu prazninu bi ispunili kratki testovi. Njihovu ulogu u nastavnom procesu te povezivanje testa s modrenom tehnologijom opisati ću u narednim poglavljima. Pokazati ću kako se razvojem nastavnog procesa čini logičnim predavanja upotpuniti ovakvim testovima čija bi jedina svrha bila "analiza stanja". Rezultati ovakvih testova u nastavi mogu dovesti do mijenjanja pristupa nastavi, do poboljšanja profesorovih predavačkih sposobnosti i do učenikove veće angažiranosti u nastavi.

Item Type: Thesis (Diploma thesis)
Keywords: nastava fizike ; kratki testovi u nastavi fizike ; sila i Newtonovi zakoni ; oblici testova
Supervisor: Androić, Darko
Date: 4 October 2007
Number of Pages: 54
Subjects: NATURAL SCIENCES > Physics
Divisions: Faculty of Science > Department of Physics
Depositing User: Gordana Stubičan Ladešić
Date Deposited: 02 Apr 2014 20:03
Last Modified: 02 Apr 2014 20:03
URI: http://digre.pmf.unizg.hr/id/eprint/772

Actions (login required)

View Item View Item

Nema podataka za dohvacanje citata