Korelacije konceptualnih testova iz mehanike i jednostavnih strujnih krugova

Laslo, Nenad (2008) Korelacije konceptualnih testova iz mehanike i jednostavnih strujnih krugova. Diploma thesis, Faculty of Science > Department of Physics.

[img] PDF
Restricted to Registered users only
Language: Croatian

Download (1MB)

Abstract

Ljudska znatiželja pokretač je svih istraživanja. U ljudskoj prirodi je istraživanje i donošenje zaključka. Naša potreba za stalnim učenjem i potreba za razumijevanjem svijeta oko nas je ono što nas dijeli od ostalih živih bića. Od početka ljudske civilizacije čovjek pokušava objasniti na koji način funkcionira svijet i pojave koje ga okružuju. Kao što se i kroz povijest pokazalo želja za objašnjenjem fizikalnih pojava ponekad može dovesti do krivih zaključaka. Danas je smiješna ideja Zemlje kao ravne ploče. Iako je ta teorija imala svoje argumente. Sva kretanja nebeskih tijela mogla su se matematički opisati. Istina, kretala su se malo kompliciranijim putanjama. Djeca tijekom svog razvoja i školovanja stvaraju svoje ideje svijeta oko sebe. Puno puta i svakodnevni govor, koji većinom poopćava pojave, doprinosi nastajanju pogrešnih ideja. Da bi neku teoriju istinski testirali morali bi odbaciti sve predkoncepcije koje imamo. Pokušati zanemariti sve ideje koje imamo od prije i krenuti iz početka. To nije jednostavno. Jednom usađena ideja koja na prvi pogled izgleda logična teško je izbrisiva. I zato se predkoncepcije koje učenici pa čak i studenti i dio visoko obrazovane populacije imaju teško uklanjaju. Zato bi u nastavi veći naglasak trebalo staviti na poništavanju argumenata koji dovode do krive slike svijeta. Učenike treba voditi ka pravoj slici svijeta ali u tome ne biti nametljiv. Neka do novih zaključaka dođu sami. Na taj način će najlakše odbaciti predkoncepcije. Postoji li povezanost između razumijevanja pojedinih područja fizike? Ako netko razumije mehaniku znači li to da je veća šansa da će bolje razumjeti i strujne krugove u odnosu na nekog tko slabije razumije mehaniku? Upravo je to tema ovog diplomskog rada. Koliko razumijevanje i sposobnost rješavanja problema na području mehanike utječe na razumijevanje i sposobnost rješavanja problema na području strujnih krugova. Vidjet ćemo i koliko duboko sežu predkoncepcije iz oba područja. Kako se radi o studentima za pretpostaviti je da je barem dio predkoncepcija razbijen u dosadašnjem obrazovanju. Isto tako za pretpostaviti je da oni koji bolje razumiju mehaniku da će bolje razumjeti i električne krugove. No, i to je jedna predkoncepcija. Da će uspješniji studenti na jednom testu biti i uspješniji na drugom. Kao i za svako istraživanje treba krenuti iz početka i dozvoliti da zaključak iziđe iz samog istraživanja. Računala su danas nezaobilazan element u svakodnevnom životu a tako i u nastavi. Samo testiranje provedeno je preko weba. Korištenjem Claroline sustava za učenje na daljinu. Ovakav način testiranja dao je slobodu studentima u odabiru vremena i prostora gdje i kada mogu rješavati test. Na taj način su mogli odabrati vrijeme kad su se najbolje osjećali za rješavanje testa. Isto tako obrada rezultata je u velikoj mjeri pojednostavljena. Računalo ispravlja testove i prikazuje rezultate. Iz Claroline sustava moguće je te rezultate prebaciti u format pogodan za daljnu obradu.

Item Type: Thesis (Diploma thesis)
Keywords: e-učenje ; e-learninig ; testovi
Supervisor: Planinić, Mirko
Date: 20 March 2008
Subjects: NATURAL SCIENCES > Physics
Divisions: Faculty of Science > Department of Physics
Depositing User: Gordana Stubičan Ladešić
Date Deposited: 11 Apr 2014 13:26
Last Modified: 11 Apr 2014 13:26
URI: http://digre.pmf.unizg.hr/id/eprint/800

Actions (login required)

View Item View Item

Nema podataka za dohvacanje citata