Upotreba sustava za e-učenje u nastavi informatike

Lacković, Andrej (2009) Upotreba sustava za e-učenje u nastavi informatike. Diploma thesis, Faculty of Science > Department of Physics.

[img] PDF
Restricted to Registered users only
Language: Croatian

Download (9MB)

Abstract

S obzirom da se nalazimo u vremenu velikih promjena, vremenu u kojem tehnologija u svim oblastima života svakodnevno napreduje, tako napreduje i područje obrazovnih tehnologija. Prije svega, samo obrazovanje postaje potrebnije nego ikad. Osim klasičnog obrazovanja, pojavljuje se potreba stjecanja novog znanja, kako u školi, fakultetu, tako kasnije i na radnom mjestu. Zbog stalnih promjena tehnologije i konstantnom mijenjanju način rada dolazi do uvođenja računalne tehnologije u gotovo sva područja ljudskog djelovanja. Uvođenje obrazovnih tehnologija pruža nove mogućnosti razvoja komunikacija među ljudima. Postavlja se pitanje kako najefikasnije iskoristiti mogućnosti informatičke tehnologije u obrazovanju učenika. Prvi uvjet za korištenje informatičke tehnologije je posjedovanje iste, dakle, bavljenje učenjem putem računala pretpostavlja materijalnu osnovu. U okviru ove problematike vrlo se često koriste izrazi učenje putem Interneta, e-učenje, kao i učenje na daljinu. Učenje putem Interneta definira se kao učenje u kojem se nastavni sadržaji prezentiraju putem Interneta. Pri tome je potrebno imati računalo s priključkom na Internet, "mrežu svih mreža", tj. povezanu mrežu računala širom svijeta koja omogućuje pristup informacijama 24 sata dnevno. E-učenje je širi pojam od učenja putem Interneta. Podrazumijeva usvajanje nastavnih sadržaja i ostvarivanje aktivnosti uz pomoć elektroničke tehnologije prema unaprijed pripremljenim scenarijima. Nastavni sadržaji se prezentiraju, usvajaju i vježbaju uporabom računala i druge elektroničke opreme poput kamere, fotoaparata, a u novije vrijeme i mobitela. E-učenje učeniku omogućuje rješavanje problema i brzo pronalaženje informacija. Ono nije zamjena za nastavnika, već alat za poboljšanje nastave. Učitelju računalo postaje pomoć u realizaciji nastavnih sadržaja u svim nastavnim situacijama, od motivacije do vrednovanja. On postaje organizator, voditelj koji daje osnovne smjernice, a učenik je taj koji aktivno djeluje, čini, istražuje i radi. E-učenje je jedan od brojnih pojmova s prefiksom "e_" koji se u posljednje vrijeme sve češće spominju. Tako sve više korisnika upotrebljava usluge e-bankarstva ili e-trgovine, a nerijetko se čuje za e-vladu, e-zdravstvo, e-pravosuđe, pa čak i za e-Hrvatsku. Općenito, u svim ovim pojmovima prefiks "e_" (elektroničko, eng. electronic) označava izvođenje određenih djelatnosti uz pomoć informacijsko-komunikacijske tehnologije (lCT). Tako se i za e-learning to jest e-učenje ili u širem smislu e-obrazovanje može reći da je riječ o izvođenju obrazovnog procesa uz pomoć informacijsko-komunikacijske tehnologije, to jest računala, a vrlo često i Interneta.

Item Type: Thesis (Diploma thesis)
Keywords: e-učenje, WebCT, Moodle
Supervisor: Nikšić, Tamara
Date: 27 February 2009
Number of Pages: 50
Subjects: NATURAL SCIENCES > Physics
Divisions: Faculty of Science > Department of Physics
Depositing User: Gordana Stubičan Ladešić
Date Deposited: 29 Apr 2014 13:15
Last Modified: 20 Oct 2015 12:16
URI: http://digre.pmf.unizg.hr/id/eprint/995

Actions (login required)

View Item View Item

Nema podataka za dohvacanje citata